O pravdu?

Na těchto stránkách najdete devět plakátů k různým mediálním tématům. Jsou určené především žákům 2. stupně základních škol a studentům středních škol. Při jejich zpracování jsme kladli důraz na hravost a vizuální atraktivitu. Doprovází je texty, které přináší základní informace k tématům jednotlivých plakátů spolu s odkazy na výukové aktivity.
Z těchto materiálů vznikla publikace, kterou doplňují další tematické texty. 

V případě zájmu o tištěnou verzi plakátů prosím navštivte náš e-shop.

1. (Ne)originální foto

Nevěřte všemu, co vidíte. S obrazem se dá manipulovat velmi jednoduše. V této kapitole ukazujeme, jak ověřovat autenticitu obrázků a fotografií a nenechat se napálit.

Více informací

2. Zpravodajský DJ

Žádné zprávy nemohou nikdy zachytit všechny události, které se ten den staly. Kdo rozhoduje o tom, co se do médií dostane? V této kapitole přibližujeme, jak vznikají zprávy.

Více informací

3. Kouzelná moc titulku

Rolí titulků je přilákat čtenáře, jsou tedy výkladními skříněmi článků. Jejich podoba často rozhoduje o tom, zda si článek přečteme, či nikoliv. V této kapitole přibližujeme, jak vznikají.

Více informací

4. Věřte nevěřte

V této kapitole vysvětlujeme, jaké nevýhody přináší až příliš snadné šíření informací na internetu, takže je pro čtenáře obtížné rozpoznat a oddělit pravdivá a nepravdivá sdělení.

Více informací

5. Kdo tam?

I když na sociálních sítích lidé často vystupují pod svými skutečnými jmény, jistotu nelze mít nikdy. Falešných účtů je velké množství, založit účet nebo web pod cizí identitou je velmi snadné.

Více informací

6. Hej ty! Nehejtuj

Proč se k sobě na internetu často chováme hůře než ve skutečném světě?  Podívejte se na plakát i doprovodný text.

 

Více informací

7. Trollím, tedy jsem

Setkání s trollem není nikdy nic příjemného. Nejde jen o pohádky, ale i o reálný svět internetu. V této kapitole popisujeme, jak internetové trolly poznat, jak se jejich trolling projevuje a jaké má důsledky.

Více informací

8. Obchod s naší pozorností

Reklama se na náš řítí ze všech stran. Radí, prodává, nabízí, přesvědčuje. Mnoho lidí obtěžuje, přesto má svůj význam například pro fungování médií. V této kapitole vám reklamu představíme z různých úhlů.  

Více informací

9. S propagandou na věčné časy

Hlavní smysl propagandy je celkem prostý – ovlivnit veřejné mínění žádoucím směrem. Co je ale žádoucí, to už tak zjevné není. V této kapitole přiblížíme principy, na kterých propaganda funguje. 

Více informací

 

               Chci odebírat Bulletin