Týdny mediálního vzdělávání 2018

Motto ročníku 2018 O pravdu? připomínalo důležitost rozpoznání pravdivých a důvěryhodných informací v době, kdy se na sociálních sítích rychle šíří značné množství nepravdivých zpráv.

TMV 2018 v číslech:

  • Zapojilo se 153 škol, z toho 20 % pražských a 80 % mimopražských.
  • Proběhlo 125 diskuzí s 54 novináři a mediálními odborníky. 
  • Uskutečnilo se 40 seminářů. 
  • Spolupracovalo 12 organizací. 
  • Žáci vykonali 11 návštěv v partnerských redakcích.
  • Ze zapojených škol tvořily 34,5 % ZŠ, 33 % gymnázia a 32,5 % SOŠ a SOU.
  • Celkem 85 % škol uspořádalo debatu s novinářem a 15 % seminář se spolupracující organizací.
  • Přibližně 88 % škol promítlo žákům dokumentární film z naší nabídky.
  • Celých 100 % přihlášených škol by se dle zpětné vazby do projektu zapojilo znovu.
  • Přibližně 7 650 žáků se dozvědělo více o světě médií. 

Druhý ročník Týdnů mediálního vzdělávání zahájila 21. května 2018 panelová diskuze s novináři na téma (Ne)věříme médiím...

Diskutovali Erik Tabery (Respekt), Jiří Hošek (Seznam Zprávy), Petr Šabata (Český rozhlas) a Nora Fridrichová (Česká televize). Debatu moderoval Adam Široký, finalista soutěže Hledá se LEADr. z roku 2016. 
Debata byla vysílána na portálu seznamzpravy.cz

 

Jaké materiály školy obdržely

Školám jsme zasílali balíček následujících materiálů: 

DVD s filmy

Mimořádná zpráva (Tomáš Bojar, Česká republika, 2018, 32 min.) Film v rámci jednoho dne zblízka sleduje práci novinářů ve zpravodajských redakcích České televize a Hospodářských novin. 

 

Co dokáže lež (Tomáš Kudrna, Česká republika, Francie, 2016, 27 min.) Film analyzuje podobu informační války a vliv dezinformací v ČR. 

Sada "opravdických" plakátů

Sada hravou formou nabízí vhled do devíti různých mediálních témat, od ověřování zdrojů po nenávistné projevy na internetu. 

Publikace O Pravdu?

Tištěná příručka O pravdu? určená vyučujícím obsahuje doprovodné texty k plakátům, tipy na aktivity do školní výuky, přehled materiálů a AV lekcí k mediálnímu vzdělávání a představení metodické koncepce „5 klíčových otázek“.

 

Kdo se účastnil ročníku 2018

Na debaty po celé republice vyjelo 54 novinářů a mediálních odborníků, kteří s žáky a studenty debatovali o mediálních tématech.

 

Na tomto odkaze pak najdete seznam 12 spolupracujících organizací, které realizovaly své odborné semináře na školách, včetně popisu daných seminářů.

 

V roce 2018 se jako mediální partneři zapojili:
Česká televize, Český rozhlas – Radiožurnál, Český rozhlas Plus, Hlídací pes, Hospodářské noviny, Info.cz, Rádio Svobodná Evropa, Reportér, RESPEKT, Seznam Zprávy
 

 

Závěrečná zpráva Týdnů mediálního vzdělávání 2018 ke stažení.

 

               Chci odebírat Bulletin

Slavíme milion přehrání lekcí

 

Přečtěte si více
 

Děkujeme vám všem, kteří prostřednictvím našeho portálu přinášíte do tříd důležitá a mnohdy opomíjená témata. Které lekce jsou mezi TOP10? Jaká témata jsou nejoblíbenější? A co dalšího chystáme? Přečtěte si vše o milionu přehrání v našem článku.