Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Naše největší přání
Aktivita / 50 min. / doporučený věk: 14+
Žáci:
- si uvědomují, že naše přání a potřeby jsou ovlivněny místem, časem a prostředím, ve kterém právě žijeme
- dokážou vyjádřit svá vlastní životní přání a zdůvodnit, proč jsou pro ně důležitá
- jsou schopni vcítit se do přání a potřeb lidí, kteří žili v komunistickém režimu
Otázky a odpovědi
Informační texty
- příčiny pádu komunistického režimu
- sametová revoluce
- protirežimní demonstrace
- události na Národní třídě
- základní vojenská služba
- československá hudební scéna
- ekologická hnutí
Lidský příběh
Informační texty
- ukázka z knihy rozhovorů Davida Klimeše Šimon Pánek: Aby dobro neškodilo
- konec 80.let a rok 1989 očima Šimona Pánka
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Distanční výuka
Aktivita pro online výuku
- vyjádření vlastních životních přání
- porozumění potřebám a přáním lidí žijících v totalitním režimu
- seznámení se s historickými okolnostmi roku 1989
Doprovodné a doporučené materiály
Kam se stahují „máničky“?
Článek na iDNES o komunistické kampani proti "máničkám" z roku 1966
Jak šly dějiny - sametová revoluce z archivu České televize
Sestřih dokumentů zachycujích nejdůležitější události od 17. listopadu 1989 do 1. ledna 1990
Plakáty sametové revoluce
Plakáty sametové revoluce z knihy Filipa Blažka
Životní hodnoty adolescentů
Článek ze serveru Učitelské noviny o životních hodnotách adolescentů
Život za socialismu a dnes
Galerie ČT pražských míst před rokem 1989 a v současnosti