Můj neslyšící brácha

  • My Brother Is Deaf
  • Peter Hoffman Kimball
  • Spojené státy
  • 2022
  • 10 min.
  • 6—15 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. uvědomit si vlastní roli a důležitost v rámci rodiny
  2. rozvíjet vnímavost vůči pocitům a potřebám ostatních členů rodiny
  3. seznámit se možnostmi komunikace a životem lidí se sluchovým postižením

Jeden je kudrnatý, druhý má rovné vlasy. Pětiletý Lincoln a dvouletý Bennett jsou bráchové, kteří si spolu hrají a skotačí jako všichni ostatní. Místo povídání se ale domlouvají znakovým jazykem. Když se Bennett narodil, jeho rodiče netušili, že je něco jinak. Časem si ale všimli, že nereaguje na jejich hlas. Když se potvrdilo, že Bennett neslyší, rodiče se rozhodli, že jejich mladší syn podstoupí složitou operaci, během níž mu lékaři vloží do ucha kochleární implantát. „Velký brácha“ Lincoln líčí, jak se těšil, že Bennett konečně ocení jeho vtípky. Zatím se ale zdá, že zařízení nedokázalo věci úplně změnit. A protože celá rodina chce Bennettovi rozumět a umožnit mu komunikovat, všichni se učí znakový jazyk, který Bennett možná bude používat po celý život.

K lekci aktuálně připravujeme také aktivitu zaměřenou na téma sluchového postižení a komunikace a dále informační texty ve formě otázek a odpovědí. Doplňující informace k tématu můžete prozatím čerpat z doporučených odkazů níže.

 U této lekce si můžete zapnout české titulky pro neslyšící.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Rodinné vztahy

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 6+

Žáci:

  • si uvědomují vlastní roli a důležitost v rámci rodiny,
  • se učí být vnímaví k potřebám svých sourozenců a dalších členů rodiny,
  • rozvíjí schopnost výtvarně vyjádřit své myšlenky a nápady.

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

📢NOVĚ: Učíme s filmem

  • tipy a doporučení
  • instruktážní videa
  • příručky
  • výukové plány

Přejít na lekci:

Stejné příběhy, jiná jména - kampaň za lidská práva

Projekt / 45-120 min. / doporučený věk: 10 +

Zapojte se do kampaně a uspořádejte filmový festival.

Žáci:

  • se zamyslí nad porušováním lidských práv
  • rozvinou své organizační a komunikační dovednosti
  • naučí se týmové spolupráci.

Doprovodné a doporučené materiály

iDětskýSluch.cz

Informační portál věnující se problematice sluchu a sluchových postižení

Komunikace s dítětem se sluchovým postižením

Přehled komunikačních prostředků a praktické rady pro úspěšnou komunikaci s dětmi se sluchovou vadou

Technické kompenzační pomůcky pro děti se sluchovým postižením

Jak funguje kochleární implantát a další technické pomůcky, které lze využít ke kompenzaci sluchové vady.

Spreadthesign

Online překladový slovník do znakových jazyků

Zobrazit více Zobrazit méně
Slavíme milion přehrání lekcí

 

Přečtěte si více
 

Děkujeme vám všem, kteří prostřednictvím našeho portálu přinášíte do tříd důležitá a mnohdy opomíjená témata. Které lekce jsou mezi TOP10? Jaká témata jsou nejoblíbenější? A co dalšího chystáme? Přečtěte si vše o milionu přehrání v našem článku.