Doporučený věk
6—15 let
Tematický okruh
Globální vzdělávání, Sociální problematika, Filmová výchova
Téma
Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Životní cíle a sny
Aktivita / 50 min. / doporučený věk: 7+
Žáci:
- si sestaví seznam vlastních cílů a hodnot
- si dokážou představit, jaké cíle a hodnoty má cílevědomá dívka z chudých poměrů
- se seznámí s reáliemi života v Mongolsku
Co je opravdové bohatství
Aktivita / 50 min. / doporučený věk: 6+
Žáci:
- se učí pracovat ve skupinách;
- se zamýšlí nad tím, co je opravdové bohatství.
Otázky a odpovědi
Informační texty
- informace o Mongolsku
- mongolský rodinný život v jurtě
- tradice hadích žen
Hadí dívka z pohledu filmové výchovy
Informační texty
- jak diskutovat o filmu
- posílení filmové gramotnosti žáků
- čeho si všimnout u filmu Hadí dívka
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Distanční výuka
Aktivita pro online výuku
- sestavení seznamu vlastních cílů a hodnot
- zamyšlení, jak cílů dosáhnout: tvorba myšlenkové mapy
- reflexe k filmu pomocí metody I.N.S.E.R.T.
- seznámení s životem v Mongolsku: tvorba prezentace
Doprovodné a doporučené materiály
Mongolsko
Rozvojové aktivity Člověka v tísni v Mongolsku
NPI: Vzdělávací systém v Mongolsku
Jak vypadá vzdělávání v Mongolsku .
Prokletí nerostů: Mongolsko díky těžbě zbohatlo, teď se však topí v dluzích
Článek zabývající se hospodářskou situací Mongolska
Mongolské dívky jsou v nízkém věku odvedeny z domu, aby mohly být hadí ženou
Článek o tradičním mongolském umění hadích žen
Cíle udržitelného rozvoje (SDGs)
1. Cíl udržitelného rozvoje zformulovaný členskými státy OSN, týkající se boje s chudobou ve všech jejích formách všude na světě
Proč a jak v Česku lépe vzdělávat o světě
Informační materiál Českého fóra pro rozvojovou spolupráci o globálním vzdělávání v České republice.