Celoroční kurz pro třídní učitele - školní rok 2024/2025
Podporovat dobré vztahy ve třídě, učit žáky dobře komunikovat, formulovat své názory a umět vyslechnout názory jiných, otevírat citlivá témata a mnohé další; to jsou nároky, které na pedagogy klade současná doba.
Po úspěšném pilotním ročníku kurzu 23/24 proto otevíráme další běh kurzu pro školní rok 24/25. Kurz je akreditován MŠMT.
Je určený především pro třídní učitele na ZŠ a SŠ, vhodný je také pro školní metodiky prevence, školní psychology a výchovné poradce. Během pěti celodenních setkání (tedy 40 hodin vzdělávání) společně s našimi zkušenými lektory a Vašimi pedagogickými kolegy Vlastou Urbanovou, Zuzanou Pasekovou, Lucií Tetivovou a Bohuslavem Sedláčkem sami na sobě vyzkoušíte, jak naše metodika funguje a jak ji využít v průběhu třídnických hodin.
Během kurzu můžete počítat i s metodickou a odbornou podporou ze strany organizačního týmu a našich lektorů. Náplň jednotlivých setkání přizpůsobíme Vašim potřebám a zkušenostem.
Účastníci minulého kurzu o tom, co jim kurz dal:
- Neskutečnou motivaci do učení a do TH. Vždy jsem odjížděla pozitivně naladěná a natěšená, jak si aktivity vyzkouším. Bylo nesmírně obohacující být v tak skvělé skupině pedagogů a učit se jeden od druhého. Určitě jsem i sebevědomější při řešení určitých témat ve třídě a film vnímám jako velkou podporu mé práce.
- Chuť zkoušet nové věci. Vědomí, že i když se zdá, že aktivita nevyšla podle našich představ, něco v dětech zůstane a mají o čem přemýšlet.
- Byl to jeden z nejlepších kurzů, jaké jsem absolvovala. Bylo vidět, že se jen nesnaží vyčerpat a naplnit čas, aby bylo možné čerpat dotaci. Vše bylo skvěle připravené, lektoři skvělí a navíc jsme se sešli i jako účastníci.
- Nejlepší školení, jaké jsem kdy absolvovala.
- Pro mě bylo velké wow, když jsem zjistila, jak pracovat s reflexí po filmu. Najednou do sebe vše zapadlo, protože máme velké třídy s mnoha dětmi a díky promítání vím, jak na to, aby se každé dítě mohlo vyjádřit, ozvat, mít svůj názor a nemusím čekat, až se někdo přihlásí.
- Promítání mi poskytuje lehce použitelný nástroj k tomu, abych v dětech budovala občanské i lidské cítění a možnost diskutovat o tématech, ke kterým se normálně nedostanu.
-
Někteří žáci se více otevřeli. Mnoho z nich alespoň při diskuzích shodilo "frajerskou a vtipálkovskou masku" a byli velmi upřímní. Za to jsem především ve třídě plné kluků moc ráda.
Harmonogram:
Den 1: čtvrtek 26. 9. 2024
Den 2: úterý 22. 10. 2024
Den 3: středa 11. 12. 2024
Den 4: březen 2025, bude upřesněno i po dohodě s účastníky
Den 5: duben - květen 2025, bude upřesněno i po dohodě s účastníky
Mezi jednotlivými setkáními si budete zkoušet metodiku se svou třídou; zkušenosti potom společně zreflektujeme.
Čas: 9:00 - 16:00
Místo konání: Praha (přesné místo konání bude upřesněno)
Kapacita: 25
Cílová skupina: pedagogičtí pracovníci SŠ a ZŠ (budeme pracovat především s filmy vhodnými pro obě skupiny tzn. na pomezí ZŠ a SŠ)
Cena: zdarma
Rozsah: 40 hodin akreditovaného vzdělávání, 5 celodenních setkání
Podmínky účasti:
- možnost pracovat s jednou vybranou třídou po dobu celého školního roku
- možnost zúčastnit min. 4 z 5 setkání
- níže prosím vyplňte krátkou motivaci pro účast v kurzu
- vyplněním přihlášky se přihlašujete na celý kurz
- za 1 školu je zatím možno přihlásit pouze 1 pedagoga (v případě změny dáme vědět)
Program:
Během každého setkání budeme vždy pracovat s několika filmy a aktivitami, případně přizveme hosta. Konkrétní program bude k dispozici před začátkem kurzu přihlášeným účastníkům.
Pracovat budeme převážně s materiály vhodnými pro 2. stupeň ZŠ a SŠ.
Den 1: přednosti a úskalí filmu v třídnických hodinách, jak začít
Den 2: prohlubujeme zkušenosti, další filmy, které otevírají diskuzi a porozumění
Den 3: práce s citlivými tématy; obavy, které máme, co všechno se může stát, když s dětmi začneme mluvit
Den 4: mediální vzdělávání - bezpečí a nástrahy virtuálního světa
Den 5: reflexe proběhlého roku, téma, film, aktivita a host dle preferencí účastníků