Využívejte lekce JSNS.CZ ve vaší třídnické hodině
- Zajímá vás jak využít v třídnické hodině dokumentární film?
- Hledáte nové a inspirativní metody, jak v žácích rozvíjet důležité kompetence a předcházet problémům?
- Chcete budovat bezpečné prostředí ve třídě a dozvědět se něco nového o svých žácích?
Odpověděli jste na některou z otázek ano? Pak vyzkoušejte metodiku JSNS a ověřené lekce do třídnických hodin!
Krok za krokem třídnickými hodinami
Podívejte se na online rozšířenou verzi metodické příručky, kterou průběžně aktualizujeme o nové lekce.
Otevřít Krok za krokem třídnickými hodinami
V čem JSNS materiály vynikají?
- Reálné příběhy protagonistů filmů, ke kterým se žáci mohou vztahovat.
- Šanci na otevření citlivých témat - odlišnosti, šikany, závislostí, rodiny apod.
- Kompletní připravené materiály (filmy a aktivity) otestované vyučujícími.
- Jedinečná šance zapojit a ocenit všechny žáky a prohloubit vzájemnou důvěru.
Bezplatně nabízíme
Vzdělávání
- akreditované semináře, webináře a kurzy
- workshop pro pedagogický sbor u vás ve škole
- ukázkovou hodinu přímo ve vyučování
- konzultace a podporu při práci s metodikou
Materiály
viz vlevo
- Vstupní dotazník pro žáky, díky kterému můžete zjistit klima a specifika třídy a také témata, kterým by se žáci chtěli v třídnických hodinách věnovat.
- Jak na reflexi emocí po filmové projekci, soubor osvědčených aktivit a pracovních listů pro práci s emocemi.
- Krok za krokem třídnickou hodinou s JSNS.cz, metodickou příručku z roku 2023 v tištěné a pdf verzi ke stažení.
Přečtěte se také, co říkají vaši kolegové a kolegyně!
Učení s filmem mi přijde skvělé hlavně proto, že vzbuzuje a vyvolává v našich žácích emoce. Filmy je zaujmou a pohnou k vyjádření vlastního názoru a odtud už je jen krůček k diskuzi. Učitel má tak jedinečnou šanci své žáky poznat, odhalit jejich skutečné vlastnosti a osobnost, často tak pochopí mnohé, co mu v kontextu běžné vyučovací rutiny unikalo. Filmy fungují jako skvělé “otvíráky” diskuze. Pokud se rozproudí, prozradí to hodně i o třídním kolektivu, můžeme sledovat a odhalovat, jak se k sobě žáci chovají, jak spolu mluví... My pak máme šanci jejich jednání usměrňovat, nastavovat jim zrcadlo. Lucie Tetivová, ZŠ Botičská, Praha 2
Chci třídnickými hodinami vytvářet prostředí, které bude předcházet problémům a vytvářet mezi dětmi takové vztahy, že problémy, které se určitě někdy objeví, bude snadnější řešit, protože bude na čem stavět. Děti totiž již budou znát a umět používat některé nástroje: naslouchání, vyjádření vlastního názoru, uvědomění si skutečnosti, že na věci se můžeme dívat odlišným pohledem a že odlišný pohled neznamená špatný. Třídnická hodina je pro mě prostor pro utváření bezpečného prostředí, otevřené komunikace a sdílení. A právě pro tyto účely je skvělé použít dokumentární film a práci s ním... Děti se učí zažívat respekt, zažívají to že jim někdo naslouchá a sami se naslouchat učí, zažívají bezpečné prostředí. Bohuslav Sedláček, ZŠ Vsetín - Rokytnice
Práce s filmem a tématy, která nabízí JSNS dlouhodobě pomáhá budovat osobnost každého žáka. Pokud se podaří nastavit díky sdílení svých pocitů, dojmů, názorů, apod. ve třídě důvěru a otevřenost a žáci se naučí vzájemně se respektovat v tom, že to má každý trochu jinak a že je to tak ok, pak se tohle dobré a zdravé klima krásně rozšíří i mimo jednu třídu, třeba i do celé školy. :-) Všechno to začíná u jednotlivce. Zuzana Paseková, Praha, Karlínská obchodní akademie
Stránka vznikla za podpory: