Jak s třídou šetrně mluvit o povodních
20.9.2024 / JSNS / Mediální vzdělávání
Povodně přinesly do Česka kromě ničivé katastrofy také záplavu dezinformací a konspirací. Již během příprav se objevila řada dezinformací, které popíraly, že k povodním dojde. Od jejich vypuknutí pak je zpochybňována jejich závažnost a objevuje se celá řada konspirací o příčinách povodní. Navíc se jedná o mediálně vysoce exponovou událost, která může mít negativní dopad i na děti, kterých se povodně přímo netýkají. Připravili jsme proto pro vás balíček materiálů, který vám umožní otevřít s žáky téma povodňových dezinformací, ale také vám pomůže s nimi mluvit o emocích, které v nich krizové situace vyvolávají.
Povodně 2024 - Záplava dezinformací a emocí
Na stránce najdete aktivity, díky kterým si žáci si uvědomí, jaké emoce v nich vyvolávají dezinformace v krizových obdobích a především jak s nimi pracovat.
Pokud zjistíte, že je pro vaši třídu téma emociálně náročné, můžete využít některé z dalších doporučení a materiálů, které vám pomůžou ošetřit pocity žáků, kteří se s povodněmi setkali přímo nebo prostřednictvím médií.
Zvažte, nakolik povodně zasáhly vaše žáky anebo jejich kamarády a příbuzné a zda je vhodné zařadit aktivitu na dezinformace či nejdříve ošetřit jejich emoce.
Fotografie: Tereza Hronová, Člověk v tísni