Doporučený věk
10—12 let
Tematický okruh
Téma
Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Mýty, předsudky a realita
Aktivita / 60 min. / doporučený věk: 10+
Žáci:
- se seznámí se životem lidí s mentálním postižením;
- rozvíjejí empatii k lidem s mentálním postižením;
- se učí porozumět textu.
Pravidla chování
Aktivita / 60 min. / doporučený věk: 13+
Žáci:
- jsou citlivější ke svým spolužákům, hlavně k těm odstrkovaným
- uvědomují si vlastní postoje a hodnoty
- snaží se pojmenovat příčiny agresivního chování šikanujících
Sousedi
Aktivita / 60 min. / doporučený věk: 12+
Žáci:
- diskutují o předsudcích, stereotypech, hodnotách a limitech tolerance
- si uvědomují rozdíly obecného a individuálního přístupu
Otázky a odpovědi
Informační texty
- soužití s mentálně postiženími
- chráněné bydlení a další alternativy
- vnímání a možnosti lidí s mentálním postižením
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Distanční výuka
Aktivita pro online výuku
- úvaha, jak podle žáků vypadá člověk s postižením
- porozumění odlišnostem mezi životy lidí bez a s postižením
- kreslení životních snů
Doprovodné a doporučené materiály
Inventura
Platforma pro podporu a prezentaci umělecké a publicistické tvorby lidí s mentálním hendikepem
Rytmus
Nevládní nezisková organizace, která podporujeme lidi se zdravotním postižením v aktivním začleňování do života.
Reportáž z Holandska ze zkoušky Jostibandu
Reportáž z Holandska ze zkoušky Jostibandu - nejveselejšího orchestru na světě, kde účinkují mentálně postižení lidé.
Camphill
Camphillské společenství vytváří a poskytuje příležitost lidem ze speciálními potřebami učit se, pracovat a společně žít v přátelském a respektujícím prostředí.