Doporučený věk
10—15 let
Tematický okruh
Téma
Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Každý máme jiné potřeby
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 10+
Žáci:
- si uvědomují, že sami spoluvytvářejí klima třídy
- se seznamují s pojmem autismus
- nejsou lhostejní k potřebám svých spolužáků
Můj jeden den
Aktivita / 45 min. + samostatná domácí práce / doporučený věk: 10+
Žáci:
- se seznámí s pojmem porucha autistického spektra
- se dokážou vcítit do pocitů druhých
- napíšou, případně natočí vlastní reportáž
Otázky a odpovědi
Informační texty
- poruchy autistického spektra
- projevy autismu
- inkluzivní vzdělávání
Využití lekce v třídnické hodině
- otevření tématu autismu, klimatu ve třídě, jinakosti
- vzájemné naslouchání, tolerance a respekt
- inspirativní metody, jak sebe a žáky rozvíjet
- zlepšení klimatu třídy
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Doprovodné a doporučené materiály
„Maruška mě naučila víc vnímat a naslouchat,” říká otec dcery žijící s autismem
Rozhovor s Ivanem Jandekem, otcem autistické dcery
Národní ústav pro autismus
Webový portál o poruchách autistického spektra
ProCit
Webové stránky občanského sdružení zabývajícího se pomocí rodičům autistických dětí
Kritéria kvalitní školy
Soupis všech důležitých aspektů kvalitní školy, který sestavila Česká školní inspekce.
Pyramida kvalitní – inkluzivní školy
Systematická a ucelená představa toho, co by měla kvalitní škola splňovat, pokud má dát podporu všem žákům
Co je to reportáž?
Audio popis, co je rozhlasová reportáž a jak jí správně natočit.
Partneři lekce
Lekce vznikla za podpory: