




Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Výroba zpráv
Aktivita / 45 min / doporučený věk: 13+
Žáci:
- vědí, jak vznikají televizní zprávy
- si uvědomují specifika televizních zpráv
- vědí, jak funguje organizace práce ve zpravodajské televizní redakci
Otázky a odpovědi
Informační texty
- jaké jsou rozdíly mezi veřejnoprávními a komerčními médii
- jak vzniká zpravodajské sdělení
- jaké jsou postupy a zásady novinářské práce
Pohled filmaře Tomáše Bojara
Informační texty
- motivace k natočení filmu Mimořádná zpráva
- jak film vznikal
Jak se ptát – 5 klíčových otázek
Informační texty
- pět klíčových otázek, které bychom si měli položit při čtení/sledování mediálního sdělení
Tipy, jak na internetu nenaletět
Informační texty
Osm tipů, jak odhalit neseriózní informaci a nesdílet ji dál.
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Distanční výuka
Aktivita pro online výuku
- seznámení se s fungováním českých médií veřejné služby
- poznání základních kroků vzniku zpráv
- porozumění práci editora televizního zpravodajství
Doprovodné a doporučené materiály
Aktivita Zpravodajský DJ
Žádné zprávy nemohou nikdy zachytit všechny události, které se ten den staly. Novináři zohledňuji při výběru tzv. zpravodajské hodnoty.
Česká mediální krajina: Média veřejné služby
Přečtěte si více o veřejnoprávních médiích v rubrice Bulletinu mediálního vzdělávání Česká mediální krajina.
Newsroom: pořad o médiích
Česká televize nabízí na ČT24 každý týden krátký pořad Newsroom, který se věnuje aktuálnímu mediálnímu dění.
Mediální rady
Mediální rady – Rada České televize, Rada Českého rozhlasu, Rada České tiskové kanceláře – mají důležitou roli v kontrole činnosti médií veřejné služby. Jak pracují, kdo v nich zasedá?
7 dní s Respektem
Krátké video představující, jak vypadá týden v redakci Respektu, od pondělní plánovací porady po uzávěrku v pátek v noci.