Holka z Instagramu

  • Het meisje van 672K
  • Marks Mirjam
  • Nizozemsko
  • 2016
  • 18 min.
  • 12—21 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. znát pozitiva i negativa sociálních sítí 
  2. uvědomovat si specifika sebeprezentace online a reflektovat vlastní vztah k sociálním sítím
  3. naučit se nahlížet na film pohledem filmové výchovy

První věcí, kterou Annegiene po probuzení udělá, je zkontrolování počtu lajků jejího nového instagramového příspěvku. Své rodiče během snídaně moc nevnímá a s potěšením sleduje, jak jí během pouhé hodiny přibude přes 8000 pochvalných ohlasů na její nejnovější fotku. Během konce školní výuky už nervózně posedává a nemůže se dočkat, až si bude opět moci zapnout mobil a zkontrolovat poslední příspěvky. Po necelých dvou letech aktivního focení má patnáctiletá Annegiene na svém instagramovém profilu téměř 800 000 fanoušků a začíná dostávat nabídky na práci pro velké firmy, které zatím odmítá. Mezi mladými tvůrci instagramových fotek se stává celebritou. Její věhlas na sociálních sítích však kontrastuje s minimem opravdových přátel, ve skutečnosti je spíše stydlivá a celé dny tráví o samotě jen se svým foťákem a mobilem. I přes svůj nesporný talent tak žije odtržená od běžného života a vrstevníků.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Očima influencera

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+

Žáci:

  • si uvědomují, jaký vliv mohou mít příspěvky influencerů na jejich sledující
  • dokážou diskutovat a sdílet názory na téma oblíbení influenceři a jejich obsah

Já a sociální sítě

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+

Žáci:

  • si uvědomují rozdílnosti sebeprezentace online a offline
  • reflektují svůj vztah k sociálním sítím
  • vědí, že sociální sítě do života přinášejí pozitiva i negativa

Posedlost lajky

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+

Žáci:

  • si uvědomují, že lidé mohou vystupovat na internetu jinak než v reálném světě
  • znají pozitivní i negativní aspekty sociálních sítí
  • se zamýšlejí nad nebezpečím závislosti na sociálních sítích

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • Co jsou sociální sítě? 
  • Jaké příležitosti nabízejí?
  • Jaká největší rizika na nich uživatelům hrozí? 
  • Co je to závislost na internetu?

Holka z Instagramu z pohledu filmové výchovy

Informační texty

  • jak diskutovat o filmu
  • posílení filmové gramotnosti žáků
  • čeho si všimnout u filmu Holka z Instagramu

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

📢NOVĚ: Učíme s filmem

  • tipy a doporučení
  • instruktážní videa
  • příručky
  • výukové plány

Přejít na lekci:

Shortcut – malé příběhy, velká témata

Série materiálů k filmu, které vytvořily partnerské organizace v rámci mezinárodního projektu Shortcut.

Najdete zde:

  • plány lekcí s doporučenými aktivitami
  • kreativní cvičení
  • filmové analýzy a otázky

Holka z Instagramu – filmový kvíz

Pracovní list připravený k vyplnění.

Žáci si mohou otestovat jak pozorně sledovali děj filmu a  zaměří se film také z pohledu filmové výchovy.

Doprovodné a doporučené materiály

Kolik hodin stráví Češi na sociálních sítích?

Index, který každoročně mapuje, jak v Česku využíváme sociální sítě

Jak má na nebezpečí na internetu pro děti reagovat rodič?

Odborný kontext k hlavnímu tématu konference s názvem (Ne)bezpečí na síti, která byla pořádána organizací Člověk v tísni v roce 2017.

Skrytá reklama influencerů

Společnost Open Influence zjišťovala, jak uživatelé sociálních sítí vnímají příspěvky influencerů. Vnímají příspěvky influencerů jako reklamu?

Jaké sociální sítě jsou nejrozšířenější?

Kolik lidí na světě používá sociální sítě? Která je nejpoužívanější? A ve kterých zemích jsou nejrozšířenější? Přehledné statistiky o sociálních sítích.

Zobrazit více Zobrazit méně

Partneři lekce

Slavíme milion přehrání lekcí

 

Přečtěte si více
 

Děkujeme vám všem, kteří prostřednictvím našeho portálu přinášíte do tříd důležitá a mnohdy opomíjená témata. Které lekce jsou mezi TOP10? Jaká témata jsou nejoblíbenější? A co dalšího chystáme? Přečtěte si vše o milionu přehrání v našem článku.