Doporučený věk
11—21 let
Tematický okruh
Téma
Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Kdo jsem online
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 11+
Žáci:
- si uvědomí dosah, který mají sociální sítě na naše životy
- přemýšlí nad vlivem sociálních sítí na vnímání identity a na duševní pohodu
- se zamýšlí nad klady a úskalími sdílení příspěvků na sociálních sítích
Otázky a odpovědi
Informační texty
- role sociálních sítí v našem životě
- sebeprezentace v online prostředí
- pozitiva a negativa sdílení příspěvků online
Interaktivní PDF
Pracovní list připravený k vyplnění
Žáci:
- pracují s příspěvky na sociálních sítích
- se kriticky zamýšlejí nad obsahem příspěvků, které mohou vzbuzovat silné emoce
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
Jak pracovat s AV materiály ve výuce
Informační texty
- čím začít
- na co si dát pozor
- jak pracovat s délkou snímků aj.
Doprovodné a doporučené materiály
Pocity prázdnoty a méněcennosti souvisí s aktivitami na sociálních sítích
Článek psychologa Jana Kulhánka o vlivu sociálních sítí na naši psychiku
Co to je digitální wellbeing?
Video MVČR o digitálním životním stylu a zdravých digitálních návycích
Digitální wellbeing
Jak zvládat digitální technologie a “nezbláznit se z nich”, kde hledat pomoc při péči o duševní zdraví a jak zůstat kulturní i on-line? Základní rozcestník zpracovaný organizací SYPO.
15 tipů, jak na digitální wellbeing se žáky
Článek pedagoga Jaroslava Maška publikovaný na portálu učitelský Spomocník
Blog iniciativy Replug.me
Rady a tipy psychologů a sociologů, jak si udržet zdravý odstup od technologií a neztratit se v online světě.
Odlož ten mobil!
Článek Michaela Durčáka z magazínu Reportér o vztahu dětí k sociálním sítím