Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Zkontrolujte svoje myšlení
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 11+
Žáci:
- se seznámí s pojmem bias – zkreslení, předsudek, předpojatost
- umí poznat některé podoby kognitivních zkreslení a zaujímají k nim kritický postoj
- uvědomí si, že získávání a zpracování informací a proces chápání podléhá zkreslením
- zjišťují, jaké nástroje mají k dispozici pro uvědomění si vlastních předsudků
Můj mobil je nejlepší
Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 11+
Žáci:
- se seznámí s pojmem bias - zkreslení, předsudek, předpojatost
- si uvědomí, že získávání a zpracování informací a proces chápání podléhá zkreslením
- si uvědomí důležitost dostatečných a relevantních zdrojů při vytváření názoru a rozhodování
Kvíz
Pracovní list v podobě kvízu připravený k vyplnění.
Žáci:
- otestují si, jak pozorně sledovali děj filmu
- zopakují si informace o tématu předsudků
List pro vyučující - správné odpovědi
Metodický list pro vyučující ke kvízu se správnými odpověďmi
Otázky a odpovědi
Informační texty
- bias
- předpojatost, předsudek, stereotyp
- konfirmační zkreslení
- Dunningův-Krugerův efekt
Jak se ptát – 5 klíčových otázek
Informační texty
- pět klíčových otázek, které bychom si měli položit při čtení/sledování mediálního sdělení
Tipy, jak na internetu nenaletět
Informační texty
Osm tipů, jak odhalit neseriózní informaci a nesdílet ji dál.
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Doprovodné a doporučené materiály
Bez faulu
Analytický server zabývající se argumentačními fauly, manipulacemi a zkresleními ve zpracování informací
Myslím sám za sebe
Kritické myšlení v neformálním vzdělávání - sborník a aktivity
Trénink myšlení TrainBrain
Interaktivní aktivity pro rozvoj schopnosti efektivně pracovat se svým rozumem a logikou