Skejtuj!

  • Skate the City
  • Lies Van der Auwera
  • Belgie
  • 2023
  • 15 min.
  • 9—16 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. rozvíjet aktivní občanské postoje, zajímat se o dění kolem sebe a nebýt k němu lhostejný,
  2. uvědomit si, že každý může měnit svět kolem sebe, tedy i já
  3. uvědomit si svůj osobní prostor a vyzkoušet si nastavování hranic 

Pippě je patnáct let, žije v Antverpách a miluje jízdu na skateboardu. Když se svými přáteli obráží svá oblíbená místa ve městě, stále častěji se setkává s cedulemi, které skejtování zakazují. Rozhodla se vzít věci do svých rukou a svým příběhem říct, co pro ni její koníček znamená. „Chci se stát hlasem všech mladých, co jezdí v našem městě na skejtu,“ líčí v emotivní řeči před zastupitelstvem na radnici. Pippě i její nejlepší kamarádce Victorii také vadí předsudky, se kterými na obě dívky hledí ostatní skejťáci. Rozhodnou se proto uspořádat ve svém městě velký pouliční závod.

K lekci aktuálně připravujeme také informační texty ve formě otázek a odpovědí. Doplňující informace k tématu můžete prozatím čerpat z doporučených odkazů níže.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Co můžu změnit?

Aktivita / 2x 45 min / doporučený věk: 12+

Žáci:

  • hledají oblasti, ve kterých se mohou občansky angažovat,
  • vyzkoušejí si prezentovat svůj nápad,
  • přicházejí s možnostmi řešení.

Hranice svobody

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 9+

Žáci:

  • si uvědomují, že každý člověk má svůj osobní prostor,
  • si vyzkoušejí vymezit svůj osobní prostor,
  • diskutují nad možnostmi vzájemného soužití

Stejné příběhy, jiná jména - kampaň za lidská práva

Projekt / 45-120 min. / doporučený věk: 10 +

Zapojte se do kampaně a uspořádejte filmový festival.

Žáci:

  • se zamyslí nad porušováním lidských práv
  • rozvinou své organizační a komunikační dovednosti
  • naučí se týmové spolupráci.

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • skateboarding v ČR a ve světě
  • možnost participace v samosprávě
  • myšlenkové mapy
  • osobní prostor

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

📢NOVĚ: Učíme s filmem

  • tipy a doporučení
  • instruktážní videa
  • příručky
  • výukové plány

Přejít na lekci:

Doprovodné a doporučené materiály

Česká asociace skateboardingu

Česká asociace skateboardingu

Skate spoty

Mapa míst vhodných ke skateboardingu

Zobrazit více Zobrazit méně
Slavíme milion přehrání lekcí

 

Přečtěte si více
 

Děkujeme vám všem, kteří prostřednictvím našeho portálu přinášíte do tříd důležitá a mnohdy opomíjená témata. Které lekce jsou mezi TOP10? Jaká témata jsou nejoblíbenější? A co dalšího chystáme? Přečtěte si vše o milionu přehrání v našem článku.