Doporučený věk
14—21 let
Tematický okruh
Téma
Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Je vědecky dokázáno, že...
Aktivita / 45 min. (dle časových možností lze 2× 45 min.)
Žáci:
- si uvědomují, proč o globálním oteplování nelze podat jednoznačné závěry
- konfrontují své běžné představy o „neomylnosti“ vědy s realitou
Změny kolem nás
Aktivita / 25 min.
Žáci:
- dovedou popsat klimatické změny a jejich možné příčiny a důsledky
- si uvědomují, že klimatické změny se týkají celého světa
Proč se mění klima?
Aktivita / 45 min.
Žáci:
- si uvědomují existenci přírodních i antropogenních příčin měnícího se klimatu
- si uvědomují, že environmentálně šetrné chování nemusí znamenat osobní omezování
Moje ekologická stopa
Projekt / 3× 45 min.
Žáci:
- umějí vypočítat a znají ekologickou stopu své domácnosti
- znají alternativy různých činností šetrnější vůči životnímu prostředí
Otázky a odpovědi
Informační texty
- globální změna klimatu, její příčiny a důsledky
- vliv člověka na globální oteplování
- podíl rozvinutých a rozvojových zemí na změně klimatu
- Kjótský protokol
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Doprovodné a doporučené materiály
Rozhovor s J. Hollanem (Centrum výzkumu globální změny AV ČR)
Fyzik Jan Hollan hovoří o změnách klimatu.
Článek Ledovce mohou na změny klimatu…
Jak reagují ledovce na změny klimatu?
Rozhovor s V. Cílkem
Geolog a klimatolog Václav Cílek mluvil v rozhovoru pro Rádio Impuls o změnách klimatu a dopadech na náš život.