Hledá se prezident

  • Hledá se prezident
  • Tomáš Kudrna
  • Česká republika
  • 2013
  • 104 min.
  • 15—21 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. uvědomit si, kdo a co člověka ovlivňuje v rámci rozhodování při volbách
  2. zamyslet se nad významem voleb
  3. umět formulovat hodnoty, které jsou pro jedince důležité

Víte, co všechno je potřeba k tomu, aby mohl občan České republiky kandidovat na prezidenta? Je pro úspěch ve volebním boji výhodnější neformální vystupování a pořádání besed s voliči v divadlech či hudebních klubech, anebo je lepší řečnit na náměstích a využívat různé zákulisní politické praktiky? Může ve vyostřeném volebním boji prezidentský kandidát někomu věřit? A může člověk věřit předvolebním slibům jednotlivých kandidátů? Neříkají náhodou něco zcela jiného před kamerami televizních štábů, a něco zcela jiného v soukromí? Možné odpovědi na tyto a další otázky se pokusil najít režisér Tomáš Kudrna. Ve svém dokumentu o průběhu první přímé volby prezidenta České republiky v roce 2013 se mu podařilo velmi věrně a zblízka zachytit, jak probíhal volební boj devíti kandidátů od jeho počátků až do samotného zvolení. Snímek nabízí jedinečnou příležitost poznat soukromou tvář prezidentských kandidátů i členů jejich volebních týmů tak, jak to nebylo možné prostřednictvím zpravodajských médií.

Doporučený věk

15—21 let

Tematický okruh

Občanská angažovanost

Téma

Aktivní občanství, Studentské volby

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Ideální prezident

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 15+

Žáci:

  • umějí formulovat hodnoty, které jsou pro ně důležité;
  • umějí formulovat a prezentovat své názory a obhájit je v diskusi;
  • se učí vzájemně komunikovat a spolupracovat.

Před volbami

Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 15+

Žáci:

  • si uvědomí, kdo a co je v rámci rozhodování ovlivňuje;
  • se učí rozpoznávat přesvědčovací či manipulativní nástroje volebních kampaní;
  • uvažují o důvodech ne/přijatelnosti konkrétních přesvědčovacích nástrojů;
  • se zamyslí nad významem voleb v jejich životě.

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

📢NOVĚ: Učíme s filmem

  • tipy a doporučení
  • instruktážní videa
  • příručky
  • výukové plány

Přejít na lekci:

Doprovodné a doporučené materiály

Studentské volby

Paralelně s každými oficiálními volbami pořádáme pro středoškoláky volby studentské. Podívejte se na jejich výsledky.

Transparentnost politiky

Můžete využít materiály, které pro vyučující připravil spolek Oživení.

Svět médií a politiků

Můžete se inspirovat materiály, které jsou součástí výuky mediální výchovy Gymnázia Na Zatlance. Jde o čtyři variabilní devadesátiminutové bloky od Michala Kaderky.

Nejrozšířenější euromýty

Některé mýty o EU vyvolávají v lidech rozhořčení. Jak je to ale doopravdy?

Analýza mýtů o EU před volbami do Evropského parlamentu

Prague Security Studies Institute v nové analýze rozebírá šíření šesti nejpopulárnějších mýtů o Evropské unii.

Jak číst předvolební průzkumy. Kouzla s magickou hranicí 5 %

Jak se dá čarovat s předvolebními grafy? Článek Roberta Břešťana publikovaný na webu HlídacíPes.org přibližuje téma předvolebních průzkumů.

Zobrazit více Zobrazit méně
Slavíme milion přehrání lekcí

 

Přečtěte si více
 

Děkujeme vám všem, kteří prostřednictvím našeho portálu přinášíte do tříd důležitá a mnohdy opomíjená témata. Které lekce jsou mezi TOP10? Jaká témata jsou nejoblíbenější? A co dalšího chystáme? Přečtěte si vše o milionu přehrání v našem článku.