Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Kolektivní vina v dějinách
Aktivita / 30 min. / doporučený věk: 15+
Žáci:
- se seznámí s principem kolektivní viny
- nahlíží na poválečný odsun Němců z různých úhlů pohledu
- pomocí pomyslné názorové osy prezentují svůj názor a diskutují o něm se spolužáky
Otázky a odpovědi
Informační texty
- Jak můžeme charakterizovat životní a profesní dráhu Františka Vláčila?
- Proč si z jeho tvorby nejvíce ceníme Markety Lazarové?
- Jak vypadala Vláčilova dokumentární tvorba?
- Věnoval se ve svých filmech také dětskému hrdinovi?
Slovo historika
Informační texty
- spolupráce s dalšími tvůrci filmu
- vysvětlení kontextu doby
- popis práce s barvou a hudbou ve filmu
- srovnání Viktora s podobnými postavami v jiných dílech
Adelheid z pohledu filmové výchovy
Informační texty
- jak diskutovat o filmu
- posílení filmové gramotnosti žáků
- čeho si všimnout u filmu Adelheid
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Distanční výuka
Aktivita pro online výuku
- seznámení s tématem kolektivní viny
- vcítění se do pocitů účastníků kolektivní viny skrze psaní eseje
- úvaha nad charakterem snímku: tvorba scénáře jedné ze scén